Arama konsolu nedir?
Eğer SEO ya da dijital pazarlama alanında çalışıyorsanız şüphesiz Google Search Console ismini çok duymuşsunuzdur. Google konsol arama aracı, web sitesi hakkında size çok hayati ve faydalı bilgiler sağlayan en önemli SEO araçlarından biridir. Bu bilgiler arasında sitenin zayıf ve güçlü noktaları, haftalık ve aylık girişler, sitenin her bir anahtar kelimesinin Google’daki sıralaması, Gösterim ve daha birçok şey yer alır.
Bu bilgiler sitenizdeki sorunları tespit edip düzeltmenize, sitenizin güçlü yönlerini anlamanıza ve bunlara daha fazla odaklanarak sitenizin gücünü artırmanıza yardımcı olacaktır. Google Search Console, SEO ve site optimizasyonunda en kullanışlı araçlardan biri olarak biliniyor.
Bu araç aynı zamanda sayfalarınızı manuel olarak indekslemenizi sağlar ve site haritanızı bu araca yerleştirerek tarama ve indeksleme hızını artırabilirsiniz. Google Search Console’u öğrenmek için bizimle kalın.
Google Search Console’u kullanma nedenleri
- Site kusurlarının gözlemlenmesi: Sayfaların yeni dizine eklenmesi, yanıt vermemesi, Google botlarının sayfalara erişmemesi vb.
- İstediğiniz sayfaları Google sonuçlarından silmek : Belki sitenizdeki bir dizi sayfanın Google’da görüntülenmesini beğenmiyorsunuz. Search Console’u kullanarak bunları Google’ın SERP’sinden kaldırabilirsiniz.
- Kullanıcıların anahtar kelimelerini ve popüler sayfalarını bulun : Google’da çok sayıda kullanıcının ilgisini çeken anahtar kelimeleri ve sayfaları bulabilirsiniz.
- Sitenin güvenliğini ve bakımını sağlamak : Google Search Console size güvenlik ve bakım önerileri verir ve sitenin güvenliğinde var olan sorunları tespit ederek sizi bilgilendirir.
- Google sonuçlarında sıralamanızın düşmesine neden olan sorunları çözme : Google arama konsolunu kullanarak sitenizi etkileyen ve ceza gerektirebilecek şeyleri bulabilir ve Google’daki sıralamanızın düşmesini engelleyebilirsiniz.
- İstenilen anahtar kelimelerin ve sayfaların SEO durumunun kontrol edilmesi : Arama konsolunda sitenin SEO performansındaki büyüme ve düşüşleri görebilir ve büyümelerini planlayabilirsiniz.
Sitenizi arama konsoluna nasıl kaydedersiniz?
Siteyi Google arama konsoluna kaydetmek için önce siteyi girmeniz gerekir. Google Search Console’da bir siteyi kaydetmenin birçok yolu vardır; bunlar arasında URL Öneki kullanarak site kaydı, HTML dosyası, HTML kodu, Google Analytics, alan adı kullanma ve Google Etiket Yöneticisi yer alır.
Tüm bu durumlarda öncelikle sitenizin sahibi olduğunuzu Google’a kanıtlamanız gerekir, ardından sitenizi arama konsoluna bağlayabilirsiniz. Google Search Console’da bir sitenin nasıl kaydedileceğine ilişkin eğiticiyi okumak için aşağıdaki düğmeyi tıklayın.
nda site kaydıyla ilgili önemli noktalar
Sitenizi Google Search Console’a kaydetmeden önce aşağıdaki önemli adımları uygulamanız daha doğru olacaktır. Çünkü sitenizi arama konsoluna tanıttığınızda Google’ın siteniz hakkında hiçbir bilgisi yoktur ve bu tanıtımı doğru bir şekilde yapamazsanız Google üzerinde olumsuz bir izlenim bırakabilirsiniz. SEO arama konsolu eğitiminin bu bölümünde bu eylemleri inceleyeceğiz.
Sitenin iç bağlantısını kontrol edin ve tamamlayın: Sitenizin iç bağlantısını doğru şekilde yapmazsanız olumsuz bir sonuçla karşılaşırsınız çünkü Google robotları sitenin sayfaları arasındaki bağlantıyı fark etmez. Bu sorun istenilen ve önemli sayfaların iyi indekslenmemesine neden olur ve Google’a olumsuz sinyal gönderilmesine yol açar.
Sitenin içeriğini tamamlayın: Sitenizin içindeki sayfaları doldurmak için kopya ve çeşitli içerikler kullandıysanız, siteyi arama konsoluna kaydetmemeniz ve hatta bu sayfaları noindexlemeniz daha iyi olur çünkü sitenin içeriği site sizi Google’a karşı temsil ediyor ve Google bunu yanlış anlarsa, bunu düzeltmek için katetmeniz gereken uzun bir yol var.
Site sayfalarının responsive ve mobil uyumlu olduğundan emin olun: Siteyi Google Search Console’a tanıtmadan önce sayfaların mobil cihazlar için doğru tasarıma sahip olduğundan emin olun çünkü bu faktör Google için büyük önem taşıyor.
Site hızını optimize edin : Site hızı, Google ve site kullanıcılarının bir sitenin kalitesini ölçmesi için diğer bir kriterdir. Sitenizin hızı iyi değilse arama konsolunda sorun yaşarsınız ve Google sizden iyi bir sinyal alamaz.
Sitenin Google Analytics hesabını Google Search Console’a nasıl bağlayabilirim?
Arama konsolu eğitiminin bu bölümünde Google Analytics hesabını arama konsoluna nasıl bağlayacağımızdan bahsediyoruz. Bunun için öncelikle Google Analytics hesabınıza giriş yapın ve Yönetici seçeneğine, ardından Mülk Ayarları seçeneğine tıklayın. Arama Konsolunu Ayarla seçeneğine ulaşmak için sayfanın altına gidin. Ekle seçeneğine tıklayın ve sitenizi seçtikten sonra kaydet seçeneğine tıklayın.
Tebrikler! Google Analytics hesabınız ve Search Console bağlı.
Google Search Console’da site güvenliği sorunlarını kontrol etme eğitimi
Google Search Console’un bu bölümü sitenin güvenliğini kontrol etmenize ve herhangi bir sorun varsa onları bulmanıza olanak tanır. Siteniz saldırıya uğradıysa veya sitenizin bazı bölümleri site kullanıcılarına zarar verebilecek durumdaysa, bunlar arama konsolunda görüntülenecektir. Site güvenliği Google için oldukça önemlidir ve site sıralamasını doğrudan etkiler. Dolayısıyla bu sorunları kontrol edip düzelterek kullanıcılarınız için sitenin güvenliğini artırabilirsiniz.
Arama konsolunda sitenin güvenlik sorunlarını kontrol etmek için Güvenlik Sorunları seçeneğine tıklayarak sitenin tüm güvenlik hatalarını görebilirsiniz.
Google aramada Kaldırma Aracını kullanma
Kaldırma aracı, arama konsolunun en iyi parçalarından biridir ve bir URL’yi Google’ın dizininden kaldırmanın veya değişiklikleri Google’a bildirmenin en hızlı yoludur. Bunun için aramaya girin ve Kaldırmalar seçeneğine tıklayın. Daha sonra Yeni İstek’e tıklayın. İstediğiniz sayfanın adresini girerek değişiklikleri uygulayın. URL’yi girdikten sonra İsteği Gönder’i tıklayın.
Google aramada performans bölümü eğitimi
Google Search Console’da, sitenin ve sayfalarının durumu hakkında tıklama sayısı, gösterim sayısı, TO, ortalama kelime sıralaması gibi genel bilgiler veren Performans adı verilen bir bölüm bulunmaktadır. Bu bilgiler grafik ve tablo şeklinde görüntülenir ve son 28 güne ait bilgilerin görüntülenmesi gibi filtreler uygulayabilirsiniz.
Bu bölüm ayrıca sitenizin veya sayfanızın SERP’de görüntülendiği kelimelerin bir listesini ve bunlara yapılan tıklama sayısını da sağlar. Bu liste sitenizin ve sayfalarınızın SEO’sunda size yardımcı olabilir.
Ayrıca bir sayfayı veya bir cümleyi kendi başınıza arayabilir, kontrol edebilir ve mevcut filtreleri uygulayarak SEO ve siteyi optimize etmek ve trafiğini artırmak için ihtiyacınız olan tüm bilgileri alabilirsiniz.
Google Search Console’da Mobil Kullanılabilirlik raporlarının öğretilmesi
Arama konsolunda Mobil Kullanılabilirlik diye bir bölüm var. Bu bölüm sitenizi kontrol edecek ve sayfanın mobilde kolay kullanımını engelleyen hatalar tespit edilirse bunları size gösterecek ve duyuracaktır. Örneğin sayfanızdaki butonlar birbirine yakınsa mobilde doğru görüntülenmez ve bu faktör Google arama konsolunun Mobil Kullanılabilirlik bölümünde hata olarak görüntülenecektir.
Arama konsolunda AMP eğitimi ve sorunlarının giderilmesi
Cep telefonlarında arama sayısının artmasıyla birlikte bu cihazlarda site yükleme hızının önemi de arttı. Birçok blog sitesi ve forum, sitelerinin hızını artırmak için AMP kullanıyor, bu da sitenin JavaScript ve CSS kodlarını azaltarak hızını artırıyor.
Bu bölüm yalnızca bu çerçevenin sitenizde etkin olması durumunda Google Arama Konsolunuzda gösterilecektir. Etkinleştirdikten sonra bu bölüm arama konsolunun Geliştirmeler bölümünün altında görüntülenecektir, üzerine tıklayarak ilgili bölüme girebilirsiniz. Sitenin AMP’si düzgün çalışmaz ve sorunla karşılaşırsa bu bölümde gösterilecektir.