ded9 tr

SEO için Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

SEO için Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

Arama motoru optimizasyonu (SEO) için başlangıç rehberleri serisinin devamında, bir web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirebilecek 3 SEO türünü tanıtarak başladık. Bu yöntemlere derinlemesine dalmadan önce, SEO’nun temellerinden birine daha yakından bakalım:

 

Anahtar kelimeler nelerdir ve SEO için neden önemlidir?

Web’de anahtar sözcükler, bir web sayfasının ana konularını tanımlayan sözcükler veya tümceciklerdir. Web sitesi ziyaretçileri için Anahtar Kelime Araştırması, Google gibi bir arama motoruna yazdıkları (veya konuştukları) şeydir. Arama motorları için, çevrimiçi olarak belirli içerik arayan kişilerle alakalı web sitelerini gruplandırmak ve sıralamak için anahtar kelimeler kullanılır.

Örneğin, özel bir havuz kurulum hizmeti arıyorsanız, Google bu belirli kelimeleri (anahtar kelimeler veya anahtar kelime öbekleri olarak da adlandırılır) içeren en alakalı sayfaları listelemeye çalışacaktır.

 

SEO’nun amacı, web sayfanızın arama sonuçlarındaki sıralamasını iyileştirmek olduğundan, doğru anahtar kelimeleri seçmek önemli bir ilk adımdır. Diğer birçok faktör web sitenizin sıralamasını etkilerken, yanlış anahtar kelimeleri seçmek trafiği ve potansiyel işi kaybetmenin kesin bir yoludur, bu yüzden en baştan doğru yapmaya çalışın!

Ancak web sayfanız için doğru anahtar kelimeleri seçtiğinizden nasıl emin olabilirsiniz? Okuyalım ve öğrenelim!

 

Anahtar kelime araştırması ile en iyi anahtar kelimeler nasıl seçilir?

En iyi anahtar kelimeleri bulmak, en iyi sonuçları elde etmek için belirli bir sırada tamamlanması gereken bir dizi adımı içerir. Bazı adımlar yeni anahtar kelime fikirleri üretirken, diğerleri anahtar kelime seçeneklerinizi daraltmanıza ve işinize yaramayanları ortadan kaldırmanıza yardımcı olur.

Aşağıda okuyacaksınız:

 

Hedefleri ve konuyu belirtin

Anahtar kelime araştırma sürecine başlamadan önce bir hedef belirlemek önemlidir. Web sayfanızın ne yapmasını istiyorsunuz?

İşte bazı örnekler:

 

 

Başlamak için sayfanızın ana amacını yazın. Birden çok hedefiniz olabilir, ancak ideal olarak oluşturduğunuz her bir web sayfası tek bir ana hedefi hedeflemelidir.

Bu makalenin ilerleyen kısımlarında hedeflere geri döneceğiz ve bunların nihai anahtar kelime seçimimizi nasıl etkileyeceğini göreceğiz, ancak şimdilik, anahtar kelime araştırması yapmaya başlamadan önce hedeflerinizi belirlemeye odaklanın. Bunu yapmamak, geriye doğru çalıştığınız ve hedeflerinizi anahtar kelime araştırmanıza göre uyarladığınız anlamına gelebilir, bu da sonuçta geri tepebilir.

Ayrıca sayfanın temasını da tanımlamak istiyorsunuz. Temanız, oluşturduğunuz sayfanın genel fikri olmalıdır. Ana sayfanıza odaklanırsanız, tema tüm web sitenizin ana fikri olacağından oldukça genel olabilir. Diğer sayfalar hizmet, ürün, haber veya konu gibi daha spesifik olmalıdır.

Örneğin, masa tenisi ekipmanları hakkında bilgi veren bir web siteniz varsa, bu ana sayfanızın konusu olacaktır. Daha sonra diğer sayfalar belirli masa tenisi ekipmanları ve belki de ilgili haberlerle ilgilenir. Oluşturduğunuz her web sayfası için bir temanızın olması önemlidir çünkü bu, anahtar kelimelere ve hangilerinin göz ardı edileceğine odaklanmanıza yardımcı olur.

Artık bir hedef belirlediğimize göre, bir sonraki adıma geçelim: beyin fırtınası.

 

Beyin fırtınası birincil anahtar kelimeler

Basit bir soruyu cevaplamaya çalışarak başlayın:

Sayfanızı çevrimiçi olarak bulsaydınız, hangi terimleri arardınız?

Farklı insanlar farklı düşündüğü için, arkadaşlarınızı veya iş arkadaşlarınızı bu aşamada dahil edebilir ve yaratıcılığınızı en üst düzeye çıkarmak için beyaz tahtayı kullanabilirsiniz.

Diyelim ki bir masa tenisi web siteniz var ve masa tenisi kürekleriyle ilgili bir sayfa oluşturmak istiyorsunuz. Birkaç dakika ayırın ve 3 ila 10 anahtar kelime arasında beyin fırtınası yapın.

 

Örnekler:

İlk beyin fırtınasından sonra eşanlamlıları düşünün. Müşterileriniz veya ziyaretçileriniz aynı konuyu ararken farklı kelimeler kullanabilirler. Kaç tane eşanlamlı bulduğunuza bağlı olarak, listeniz hızla ikiye katlanabilir.

Örnekler:

 

Anahtar kelime öneri araçlarıyla anahtar kelime listenizi genişletin

Olası anahtar kelimelerin kapsamlı bir listesine sahip olduğunuzda, gözden kaçırmış olabileceğiniz yeni anahtar kelimeler önermek için çevrimiçi araçları kullanalım.

 

Burada 4 araç öneriyoruz:

WordTracker – Coğrafi bölgeye göre mevcut herhangi bir anahtar kelime için arama hacmini, rekabet düzeyini ve satın alma amacını belirleyin. Ücretsiz olarak deneyin (ayrıca premium sürümlerde %25 indirim).
rankCoach – Süreç boyunca size rehberlik eden bu kullanıcı dostu araçla yeni anahtar kelimeler keşfedin. Bunları popülerliğe ve rekabete göre kolayca sıralayın ve aracın en olası rakibinizi bulmasına izin verin. O zaman bu anahtar kelimelerin sizin için çalışmasını sağlayın!
Ubersuggest – anahtar kelimeler, ilgili anahtar kelimeler ve arama motorlarında sıralamanın ne kadar zor olduğu hakkında pek çok bilgi sağlayan tamamen ücretsiz bir araçtır.
Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı – Bir Google Ads hesabınız varsa, bugün piyasadaki en popüler anahtar kelime araçlarından birine erişebilirsiniz. Güçlü bir araçtır, ancak tam potansiyeline erişmek için bir Google Ads kampanyası yürütmeniz gerekir.

Veri toplamaya başlamak için beyin fırtınası listenizdeki anahtar kelimeleri araca yazın. Önerilen anahtar kelimeleri gözden geçirin ve konunuzla alakalı görünen ve gözden kaçırmış olabileceğiniz anahtar kelimeleri not edin. Örneğin,rankingCoach, masa tenisi tutamaçlarını ortak bir arama terimi olarak önerdi; masa tenisi tutamaçlarını araştırırken bunun farkında değildim.

Birkaç yeni ve alakalı anahtar kelime bulup işaretledikten sonra, değiştiriciler eklemeye devam edeceksiniz. Bu değiştiriciler, ilk beyin fırtınası ve araç destekli araştırmanızın kaçırdığı anahtar kelime fırsatlarını keşfetmenize yardımcı olur.

 

Değiştiricilerle daha uzun anahtar kelime öbekleri düşünün

Anahtar kelimeler genellikle iki kategoriye ayrılır: kısa kuyruklu ve uzun kuyruklu. Kısa kuyruklu anahtar kelimeler 1 ila 3 kelimeden oluşur ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler (bazen anahtar kelime öbeği olarak da bilinir) 4 veya daha fazla kelimeden oluşur. Daha kısa anahtar kelimeler daha fazla arama hacmi ve gösterim sağlayabilirken, daha uzun anahtar kelimeler aslında daha az rekabetle daha yüksek kaliteli ziyaretçiler sağlayabilir, bu nedenle göz ardı edilmemelidirler (arama hacmi ve rekabet hakkında daha sonra daha fazla açıklayacağız).

Şimdi değiştiriciler ekleyerek beyin fırtınası anahtar kelime listemizi genişletelim. Bunlar genellikle anahtar kelimelerinizin başına veya sonuna eklenen kelimelerdir. 4 belirli değiştirici türüne odaklanacağız: kalite, yer, zaman ve soru.

 

Kalite değiştiriciler

Nitelikler en iyi, en kötü, en ucuz veya en pahalı gibi genel bir şey olabilir. “Savunma Oyuncuları için Ping Pong Takımı” gibi konunuza özel de olabilirler. İnsanların mevcut girişinizle ilgili olarak hangi özellikleri arayabileceğini düşünün ve bunlarla anahtar kelime listenizi genişletin.

Örnekler:

Yer değiştiriciler

Arama motorları, pizza siparişi vermek gibi bazı aramaların yerel olduğunu kabul eder. Sayfa konunuz belirli bir bölgeyi hedefliyorsa (neredeyse her zaman olması gerekir), bu değiştiriciyi anahtar kelime araştırma listenize ekleyin.

Zaman değiştiriciler

Bazı web sayfaları zamana duyarlıdır ve içinde bulunulan takvim yılı, özel bir tatil veya güncel bir etkinlik gibi bir zaman değiştirici eklemek ilgiyi artırmaya yardımcı olabilir. Örneğin, 2022’nin en iyi masa tenisi raketleri, en iyi masa tenisi raketlerinden daha popüler olabilir çünkü makale aynı yıl içinde güncellenirse daha yeni görünür. Sayfa konunuz için bir zaman değiştirici geçerliyse, mevcut anahtar kelimelerinizden 2-5 tanesini uygun bir zaman değiştirici ile yazın.

 

soru değiştiriciler

Akıllı telefonlar sayesinde, daha fazla insan sesli aramayı kullanıyor ve daha fazla arama yapan kişi, aramalarını soru şeklinde ifade ediyor. Örneğin, bazı insanlar en iyi masa tenisi raketlerini aramak yerine en iyi masa tenisi raketlerini arar. Ne/nasıl/neden/ne zaman gibi değiştiriciler, hedef kitleniz için daha hedefli anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olabilir. Soruları düşünmek için yardıma ihtiyacınız varsa, Genel Yanıtlar adlı yararlı bir araç size anahtar kelimeyle ilgili sorular için öneriler sağlayabilir. 3-10 anahtar kelimenizi kullanın ve soru olarak listenize ekleyin.

 

İnsanlar gerçekten ne arıyor? Arama hacmini belirleyin

Anahtar kelime önerileri sunan çevrimiçi araçlara biraz aşina olduğumuza göre, bunları arama hacmini belirlemek için de kullanalım. Bir anahtar kelime için arama hacmi, o anahtar kelime için belirli bir zaman diliminde, genellikle bir ay içinde yapılan ortalama arama sayısıdır. Bir anahtar kelimenin aranma hacmi 500 ise o anahtar kelimenin ilk sayfa sonuçları ayda ortalama 500 kez görülecektir. Çok düşük arama hacmine sahip anahtar kelimeler seçmek, web sayfanızın çevrimiçi görünürlüğünü sınırlayacaktır, bu nedenle çok niş bir pazarda değilseniz bunlardan kaçınmaya çalışın.

rankCoach ile anahtar kelime önerileri farklı boyutlarda baloncuklar halinde sunulur. Balon ne kadar büyükse arama hacmi de o kadar büyük olur

 

 

Yukarıdaki görselden masa tenisi en yüksek aranma hacmine sahiptir. Ancak bu, web sayfamız için hedeflenecek en iyi anahtar kelime değil! Nihai anahtar kelimeleri seçerken anahtar kelime rekabeti ve kullanıcı amacının her ikisi de dikkate alınmalıdır.

Spesifik arama hacmi verileri bir sonraki sayfada bulunur.

 

 

Burada, rankCoach (diğer anahtar kelime araçları gibi), bir anahtar kelimenin ayda aldığı ortalama arama sayısını gösterir. Sayı ne kadar yüksek olursa, terim o kadar popüler olur.
Düşük rekabetli anahtar kelimeleri belirleyin: trafik için hedeflenecek en iyi anahtar kelimeler

Yüksek arama hacmi faydalı olsa da, bir diğer önemli ölçüt de anahtar kelimelerin ne kadar rekabetçi olduğudur. Bu, belirli bir anahtar kelime için iyi bir sıralama elde etmenin ne kadar zor olduğunu gösterir ve size aynı anahtar kelime için kaç tane başka anahtar kelimenin rekabet ettiğini gösterir. Ayda binlerce arama yapan bir anahtar kelime bulmakta sorun yok ama yüksek rekabet nedeniyle Google’da sadece 10. sayfada çıkıyorsanız pek bir faydası olmayacaktır.

Yarış bilgileri genellikle genel terimlerle gösterilir. Örneğin,rankingCoach, anahtar kelimeleri (sırasıyla) yeşil, sarı veya kırmızı renkte göstererek size rekabetin düşük, orta veya yüksek olduğunu söyler.

Nasıl biçimlendirirseniz biçimlendirin, listenizdeki her bir anahtar kelimenin yanına arama hacmini ve rekabet düzeyini ekleyin.

 

Anahtar kelime listesini sınırlayın

Artık arama hacmi ve rekabet bilgilerine sahip olduğunuza göre, anahtar kelimeleriniz için sıralamaya başlayabilirsiniz. Genel olarak aradığınız şey, aranma hacmi yüksek ancak rekabeti az olan anahtar kelimelerdir. Bu pratik kural, hedeflerinize bağlı olarak en iyisi olmayabilir, ancak sitenize daha fazla trafik çekmeye odaklanıyorsanız geçerlidir. Daha sonra farklı hedeflere sahip olmanın bu genel kuralı nasıl değiştireceğini göreceğiz.

Ne yazık ki, anahtar kelimeler arasında her zaman net bir kazanan olmayabilir. Bu durumda konunuzu, hedefinizi düşünün ve elinizdeki verilere ve içgüdülerinize göre en iyi seçimi yapın.

Örneğin, rankCoach bana masa tenisi raketlerinin ayda yaklaşık 1000 aramaya sahip olduğunu, ancak bunları sıralamanın zor olacağını, ancak en iyi masa tenisi kategorisinin sıralamasının kolay olduğunu, ancak ayda yalnızca 10 aramaya sahip olduğunu bildirdi. En iyi masa tenisi raketi, aylık 50 aramaya sahiptir ve orta derecede rekabetçidir ve ayrıca masa tenisi raketleri hakkındaki bilgi başlığıma uygundur. Bu yüzden diğer ikisi yerine onu seçiyorum.

Ama soruşturma bitmedi. Listenizi gözden geçirin ve yüksek arama hacmine, düşük ila orta düzeyde rekabete sahip ve önerdiğiniz konuyla uyumlu 2-5 anahtar kelimeyi vurgulayın. Daha sonra bu anahtar kelimeleri iki olası hedefe göre değerlendireceğiz.

 

Hedefleriniz için en iyi anahtar kelimeler

Son anahtar kelime listemizi yapmaya başlamadan önce, hedeflerimize ve araştırmamıza neden onları düşünerek başladığımıza bakmamız gerekiyor. Yukarıda iki hedeften bahsetmiştik, web sayfasına daha fazla trafik çekmek ve daha fazla ürün satmak. Kararınızı nasıl etkilediklerini görelim.

 

 

 

Belirli anahtar kelimelerin genel amacını bulmakta sorun yaşıyorsanız, bunları aramaya yazın ve sonuçlara bakın. Çoğunlukla bilgilendirici web siteleri gösteriyorlarsa, arama yapanların çoğunluğu muhtemelen satın almayacaktır ve bunun tersi de geçerlidir. Örneğin, Özel Ping Pong Raketleri, ürün satan web sitelerini içeren sonuçları gösterir ve ortalama amacın konu hakkında bilgi bulmak yerine bunlardan birini satın almak olduğunu belirtir.

 

rakip ara

İçgörü toplamanın başka bir yolu da rekabeti incelemektir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve rankCoach gibi araçlar, hedefledikleri anahtar kelimeleri belirlemenize yardımcı olabilecek ve kendi seçimlerinizi yapmanız için size ilham verebilecek rakip analizi özellikleri sunar.

Örneğin, Google Anahtar Kelime Planlayıcı, web adresini araştırma aracına ekleyerek bir web sayfasındaki anahtar kelimelerin dökümünü görmenizi sağlar. Gelecek vaat eden anahtar kelimelerin bir listesine zaten sahip olduğunuz için, rakip bulmak kolay olmalıdır. Öne çıkan anahtar kelimelerinizden 1-3 tanesini arama motoruna yazın ve ilk sayfada kimin olduğunu görün. Bunlar, hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını ve hangilerini kaçırmış olabileceğinizi görmek için Anahtar Kelime Aracına kopyalayıp yapıştırabileceğiniz web adresleridir.

Buna karşılık RankingCoach, aramanızı gerçekleştirir ve belirtilen konumu ve seçilen anahtar kelimeleri analiz ettikten sonra rakip web siteleri önerir. Rakiplere dayalı anahtar kelime önerileri sunmaz, ancak zaman içindeki ilerlemenizi karşılaştırabilmeniz için rakipleri ve seçtiğiniz anahtar kelimelerdeki sıralamalarını izler.

Arama hacmi ve rekabet verileriyle birlikte yeni ve alakalı anahtar kelimeleri not edin ve bunları mevcut listenizle karşılaştırın. Araştırmak için yeni bir anahtar kelime grubu keşfedebilirsiniz, bu nedenle yeni anahtar kelimeler seçmekten korkmayın ve eşanlamlılar veya değiştiricilerle daha fazla araştırma yapın.

Zaten harika bir iş çıkardığınızı doğrulayan herhangi bir yeni anahtar kelime bulamamanız da mümkündür (bu yüzden sırtınızı sıvazlayın!). Ne olursa olsun, rakiplerinizin kim olduğunu bilmek ve hangi anahtar kelimeleri hedeflediklerini anlamak her zaman iyidir.

Bu son adımı tamamladıktan sonra, sayfanızın hedefleri ve temasıyla en iyi eşleşen 2-5 anahtar kelimeyi vurgulayın.

 

Kısa bir anahtar kelime listesi oluşturun

Aklınızda bir hedef, anahtar kelimelerle dolu bir liste, alakalı veriler ve bazı rekabetçi araştırmalar var. Şimdi birincil anahtar kelimelerinizi ve vurguladığınız anahtar kelimelerden bazı ikincil anahtar kelimeleri seçmek isteyeceksiniz.

Ana anahtar kelime: Arama motorlarında üst sıralara çıkmak istediğiniz ana kelimedir. Sayfanın konusu ve arama yapanın amacı ile uyumludur. İkincil anahtar kelimeleriniz (genellikle yaklaşık 2-5 anahtar kelime), destekleyici bir rolde birincil anahtar kelimelerinizi tamamlar. Sayfanın konusunu ve arama yapanın amacını pekiştirdikleri sürece oldukça rekabetçi olabilirler. Bunun nedeni, arama motorlarının sayfayı ve ana anahtar kelimeyi anlamalarını geliştirmek için alakalı anahtar kelimeler aramasıdır.

Birincil anahtar kelimeniz, hedefinizle eşleşen ve yüksek arama hacmine (diğer anahtar kelimelerle karşılaştırıldığında) sahip ve düşük ila orta düzeyde rekabet içeren bir anahtar kelime olacaktır. E-tablo metodolojimizi takip ettiyseniz, çift kalın yazılmalıdır. Ana anahtar kelimenizi seçtikten sonra, daraltma sürecinde seçtiğiniz diğer anahtar kelimelere bakın. Bunlar ikincil anahtar kelime adaylarıdır. Bunlardan amacınıza uygun olanları seçersiniz ve doğal olarak ana konunuzu ve anahtar kelimenizi tanımlarsınız (oluşturduğunuz sayfanın içeriğine kolayca işlenir).

Birincil anahtar kelimem olarak en iyi masa tenisi raketi ifadesini ve nihai web sayfama dahil etmeye çalışacağım 3 destekleyici ikincil anahtar kelimeyi seçtim.

 

Çözüm

Birincil ve ikincil anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra, birincil araştırmanızı tamamlamış olursunuz. Tebrikler!

Ancak, her web sayfasının kendi benzersiz anahtar kelimelerini içerebileceğini unutmayın. Anahtar kelime araştırması, bir sayfa için birincil ve ikincil anahtar kelimeler bulmakla bitmez. Web sitenizin her sayfasının veya en azından en önemlisinin kendine özgü konusu ve anahtar kelimeleri olacak ve sitenizin potansiyelini en üst düzeye çıkaracak şekilde devam edilmelidir.

Zaman içinde, anahtar kelime eğilimleri de değişebilir ve yaptığınız bazı anahtar kelime seçimlerinin diğerlerinden daha etkili olduğunu kesinlikle göreceksiniz. Gördüğünüz sonuçlara göre içeriğinizi denemekten ve değiştirmekten korkmayın. Arama motoru optimizasyonu ve anahtar kelime araştırması, devam eden bir maratondur.

 

Exit mobile version