Site icon ded9 tr

Etkili Bir Açılış Sayfası Oluşturmanıza Yardımcı Olacak Önemli İpuçları

Etkili Bir Açılış Sayfası Oluşturmanıza Yardımcı Olacak Önemli İpuçları

Açılış sayfaları SEO’da çok önemli bir rol oynar ve en etkili dijital pazarlama kampanyaları için çok önemlidir. İşletmenizin çevrimiçi büyümesini istiyorsanız, tarayıcıları alıcılara (veya sıcak olası satışlara) dönüştüren yüksek dönüşüm sağlayan açılış sayfalarını nasıl oluşturacağınızı bilmeniz gerekir.

 

Ama bunu nasıl yapıyorsun!?

Bunaltıcı görünebilir ama merak etmeyin; sizin için parçalayacağız. Yüksek dönüşüm sağlayan bir açılış sayfasının temel unsurlarını ve sıfırdan bir açılış sayfasının nasıl oluşturulacağını öğreneceksiniz.

 

Bu yazıda tartışacağımız şeyler:

Açılış sayfası nedir?

Örneğin, açılış sayfası, insanların bir pazarlama kampanyası için gönderilen bir e-postadaki bir reklama veya bağlantıya tıkladıklarında geldikleri sayfadır. Bu, sitenizde, ziyaretçilerinizi ödeme yapan müşterilere veya olası satışlara dönüştürmek için özel olarak tasarlanmış herhangi bir sayfa olabilir. Bu sayfalar genellikle belirli bir ürün/hizmete yöneliktir ancak e-kitaplar, PDF dosyaları veya insanların e-posta karşılığında kaydolabilecekleri diğer değerli içerikler için kullanılabilir.

 

Ortalama olarak, açılış sayfası yaklaşık %10 oranında dönüşüm sağlar. Her 100 ziyaretçi için ortalama bir pazarlamacı 90 satış kaybediyor. Size sayfanızı nasıl kuracağınızı ve optimize edeceğinizi ve sorunları düzgün bir şekilde nasıl önleyeceğinizi gösterelim. İyi tasarlanmış ve optimize edilmiş bir açılış sayfası oluşturmak, dönüşüm oranınızı, satışlarınızı ve nihayetinde kârlılığınızı önemli ölçüde artırabilir!

Başlamadan önce bunu düşünün.

İşte açılış sayfanızı oluşturmadan önce ideal olarak göz önünde bulundurmanız gereken bazı şeyler…

Hangi aracı kullanacağınıza karar verin.

ConvertKit, Unbounce ve LeadPagfor gibi birçok açılış sayfası aracı ve kaynağı vardır; WordPress için tonlarca açılış sayfası eklentisi bile var! Bu nedenle ilk adım, bütçenize ve gereksinimlerinize göre hangi aracı kullanacağınıza karar vermektir.

Kimi hedeflediğinizi bilin.

Sayfanıza kimler giriyor? Bu insanların sıkıntılı noktalarını tam olarak anlayın ve bunları açılış sayfası kopyanızda (metin) ele alın. Ürününüzün müşterileriniz için hangi sorunu çözdüğü konusunda net olun ve bunu sayfanızda gündeme getirin. Hedef kitleyle bağlantı kuran mükemmel bir okuyucu, dönüşümleri daha kolay ve daha hızlı hale getirebilir.

 

Reklam konseptinizi açılış sayfasıyla eşleştirin

Reklam metninizin açılış sayfanızla eşleştiğinden emin olun. Bu şekilde, insanların farklı mesajlarla kafası karışmaz. Aynı anda birden fazla teklifiniz varsa bu özellikle önemlidir. Reklamınız bir şey söylerken açılış sayfası başka bir şey söylüyorsa, müşterilerinizin kafasını karıştırırsınız ve bu da dönüşüm oranlarının düşmesine neden olabilir.

Açılış sayfanızı oluşturun.

 

Artık bu ilk hususlar iyi bir şekilde halledildiğine göre, en yüksek düzeyde dönüşüm sağlayan, yüksek dönüşüm sağlayan bir açılış sayfası oluşturmanın zamanı geldi. Hazır mısın?

 

Etkileyici metin+resimler oluşturun

Açılış sayfalarının en fazla etkiye sahip olması için doğru metin ve görsellere ihtiyacı vardır.

 

metin kraldır

Sayfanızın ürün/hizmetinizin faydalarını paylaştığından emin olmak istiyorsunuz. Bir yöntem (problem + çözüm) burada iyi çalışır. Sorunlarını ve sorunlu noktalarını ve ürününüzün bunları nasıl çözdüğünü belirtin! Potansiyel müşterinize bu dönüşümü açıklayın ve onları bu konuda heyecanlandırın.

 

Beyaz boşluk kullan

İçeriğinizi, hoş resimler ve bol miktarda beyaz alan ile okunabilir bölümlere veya paragraflara bölün. Siyah, beyaz ve kırmızı gibi yüksek kontrastlı renkler birlikte iyi çalışır. Onları çok fazla bilgiyle veya bakılacak çok fazla şeyle boğmayın…

 

KISS ilkesini uygulayın

Bu doğru, basit tut. Öpücük. Yalnızca satış yapmak için gereken bilgileri sağlayın. Az ama öz. Başka herhangi bir şey müşterinin dikkatini dağıtabilir veya kafasını karıştırabilir ve satın almalarını engelleyebilir.

Açılış sayfası güçlü bir CTA içerir.

İnsanları ürününüzü veya hizmetinizi hemen satın alabilecekleri bir yere (doğrudan alışveriş sepetine göndermek gibi) yönlendiren bir CTA (harekete geçirici mesaj) düğmesi eklediğinizden emin olun. Sayfanın üst kısmında göründüğünden emin olun.

 

Örneğin, açılış sayfasının üst kısmında biri “Şimdi Satın Al” ve diğeri “Demoyu Ayır” yazan iki düğme olması. Çelişkili mesajlar bunlar! Potansiyel müşterinin sayfada belirli bir işlem yapmasını istiyorsunuz, bu nedenle tek bir net hedefiniz olduğundan ve rakip CTA’lar olmadığından emin olun.

 

Dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırın

Ziyaretçiniz için dikkat dağıtıcı unsurları veya olası seçenekleri ortadan kaldırmak istiyorsunuz. Normal web sitesi sayfalarının aksine, üst kısımdaki geleneksel bir gezinme menüsü bile bir müşterinin dikkatini satın almaktan uzaklaştırabilir. Amaç, onların teklife ve nihayetinde yatırıma odaklanmalarını sağlamaktır.

Bu aynı zamanda her açılış sayfasında tek bir teklife odaklanmayı da içerir. Rekabet eden anlaşmalar ve ürünler varsa, bu sadece ziyaretçinin kafasını karıştıracak ve muhtemelen sayfanızdan ayrılmalarına (ve satışı kaybetmelerine) yol açacaktır.

Onlara ne alacaklarını göster.

İnsanlar ne alacaklarını görmeyi severler. Müşterilerin ne alacağını göstermek için resim veya video kullanmayı unutmayın. Bu onları satın almaya teşvik eder. Örneğin, PDF onlara e-postayla gönderiliyorsa, indirmelerini beklediğiniz cihazlarda PDF görüntüsünü (gerekirse soluk) gösterin. Bu, müşteriye karşılığında ne bekleyeceği konusunda net bir vizyon verir.

Biraz daha soyut bir şey satıyorsanız, süreci veya (en azından) neleri içerdiğini açıklayın.
Diğer kullanıcıların olumlu yorumlarını ekleyin.

Güvenilirlik ve güven önemlidir, özellikle insanlar zor kazandıkları paradan ayrılmayı düşündüklerinde. Diyelim ki olumlu incelemeler, referanslar, kaç tane mutlu müşteriniz olduğunu ve hatta (yeterince önemliyse) sosyal hesaplarınızda kaç takipçiniz olduğunu vs. dahil edebilirsiniz. Dönüşüm şansınızı artırın.

Bir aciliyet duygusu yaratın.

İnsanlarda FOMO (kaçırma korkusu) vardır. Bir geri sayım sayacı koyarsanız veya birine bunun sınırlı süreli bir teklif olduğunu söylerseniz, hemen yetersiz hissedecek ve bir aciliyet duygusu uyandıracaktır. Bu, satın alma işlemini tamamlamak için daha sonraki bir tarihi beklemek yerine insanların şimdi satın almasını sağlamak için harika bir stratejidir.

 

Mobil düşünün

Açılış sayfalarının altın kuralını unutmayın: Her cihazda, özellikle mobil cihazlarda harika göründüklerinden emin olun! Mobil cihazlara öncelik veren bir tasarım veya açılış sayfanızın özellikle mobil cihazlar için oluşturulmuş farklı bir sürümünü bile düşünebilirsiniz. Oberlo’ya göre Mayıs 2022 itibarıyla tüm web trafiğinin yaklaşık %60’ı cep telefonlarında gerçekleşti.

Minimum gerekli bilgileri isteyin.

Günümüzde insanlar mahremiyetlerini önemsiyorlar ve bunda haklılar. Ne kadar çok kişisel bilgi talep ederseniz, müşterilerinizden satın alma olasılığınız o kadar azalır. Örneğin, bir PDF veya e-kitap için muhtemelen yalnızca kayıt sayfasındaki ad ve e-posta adresi alanlarına ihtiyacınız vardır. Ancak, ürün ve hizmetler için adreslerine ve telefon numaralarına ihtiyacınız olabilir. Sunduğunuz ürün/hizmete göre mantığa güvenin.

 

Ek açılış sayfası tasarımı hususları

Artık açılış sayfanızı oluşturmayı bitirdiğinize göre, aşağıdakileri göz önünde bulundurmalısınız:

 

İnsanların giriş ve çıkışlarını izleyin

Sayfanıza kaç kişinin geldiğini, kaç kişinin tıklamaya dönüştüğünü (ör. sepete ekle) ve nihayetinde kaç kişinin satışa dönüştüğünü takip edin. Bu bilgileri kullanarak, açılış sayfası içeriğiniz ve düzeniniz dahil olmak üzere sürecinizde değişiklikler ve optimizasyonlar yapabilirsiniz…

Verilerinize göre optimize edin.

İzlediğiniz ve izlediğiniz verileri alın ve sağladığı bilgilere göre değişiklikler yapın. Örneğin, alışveriş sepetine ekleme yapan çok kişi görmüyorsanız, ideal müşterinizle daha iyi konuşmak için metin alanındaki açılış sayfası üzerinde çalışmaya karar verebilirsiniz. Veya reklamınız çok fazla tıklama almıyorsa, açılış sayfanıza trafik çekmek için daha zengin reklam içeriği oluşturmanız gerekebilir. Bilgiye dayalı kararlar vermek için verileri kullanın ve ardından değişikliklerinizi A/B testi yapın…

Bir A/B testi oluşturun

Açılış sayfanızda anında değişiklik yapmadan önce, A/B testi yapmanızı öneririz. Bu, verilerin ve dönüştürme sayılarının size önerilen değişikliklerin makul olup olmadığını söylemesini sağlar. Teorinizi gerçek sayılarla destekleyebilmek istiyorsunuz. Bazen, değişiklikleriniz dönüşüm oranınızı bile düşürebilir, bu nedenle bu sayılara dikkat edin!

Birkaç A/B açılış sayfası test aracı mevcuttur, ancak Google Optimize aracını öneririz. Bedava; çevrimiçi öğreticiler, onu nasıl doğru şekilde kullanacağınızı gösterir.

Açılış sayfası oluşturmak her zaman iyi düşünülmüş bir süreç olmalıdır. Doğru yapmak zaman ve çaba gerektirir. Bununla birlikte, işiniz doğrudan yapıldığında muazzam bir şekilde büyüyecek ve zaman içinde faydalarını görecektir!

Exit mobile version