WordPress’te H1’den H6’ya başlık etiketlerinin nasıl kullanılacağı hakkında sorularınız mı var?
Yazılarınızda ve sayfalarınızda başlık etiketlerini etkin bir şekilde kullanmak, içeriğinizi daha okunaklı hale getirir, kullanıcı deneyimini geliştirir ve web sitenizin SEO’sunu yükseltir.
Ded9’un blogundaki bu makalede, size WordPress’te başlık etiketlerini doğru bir şekilde nasıl kullanacağınızı göstereceğiz.
WordPress’teki başlık etiketleri nelerdir?
Başlık etiketleri, bir web sayfasındaki başlıkları ve başlıkları tanımlamak için kullanılan HTML öğeleridir.
Gönderileriniz ve sayfalarınız başlık içerdiğinde hem ziyaretçiler hem de arama motorları içeriğinizi daha iyi anlar. Etiketleri doğru bir şekilde eklediğinizde, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha üst sıralarda yer almak için gönderinizin SEO’sunu iyileştirebilirsiniz.
Farklı düzeylerde başlıklar kullanarak gönderilerinize mantıksal bir yapı katarsınız. Gönderi başlıkları H1 etiketlerini kullanır; genellikle lider etiketler için H2 etiketlerini ve alt başlıklar için H3 etiketlerini kullanırsınız.
Bir web sayfasını HTML olarak görüntülediğinizde, başlık etiketleri şöyle görünür:
- <h1>Post Title</h1>
-
<h2>Heading</h2
-
<h3>Subheading</h3>
-
<h4>And so on</h4>
Bununla birlikte, herhangi bir kod kullanmadan WordPress yazılarınıza ve sayfalarınıza kolayca başlık etiketleri ekleyebilirsiniz.
Temanızın ayarlar sayfası, farklı başlık stillerinin boyutlarını ve renklerini kontrol eder ve aşağıda görünümlerini nasıl özelleştireceğinizi göstereceğiz.
Bununla birlikte, WordPress’te H1-H6 başlık etiketlerinin nasıl düzgün kullanılacağına bakalım.
1. İçeriğinizi yapılandırmak için başlıklar ve alt başlıklar kullanın
Başlıklar, bir gönderi veya sayfa için mantıklı bir yapı oluşturmanıza yardımcı olur. Konunun ana bölümlerini ve birbirleriyle nasıl ilişkili olduklarını kısaca açıklayarak okuyucularınıza makale boyunca rehberlik ederler.
İçeriğinizi yapılandırmak için altı düzeyde hiyerarşik başlık kullanabilirsiniz:
H1 etiketleri en önemlisidir ve gönderi başına yalnızca bir H1 başlığı bulunmalıdır. Bu etiket, çubuğun başlığı için kullanılır ve bunu başlık etiketindeki kılavuzumuzda görebilirsiniz. Başlık Etiketleri nedir? öğrenmek
H2 etiketleri ana etiketlerdir ve bir gönderinin farklı bölümlerinde kullanılır. Bu bölümleri alt bölümlere ayırmanız gerekiyorsa H3 etiketlerini kullanabilirsiniz. Çoğu tema, H3 alt başlıklarını H2 başlığından daha küçük bir yazı tipinde görüntüler.
Çoğu gönderi yalnızca iki veya üç düzey etikete ihtiyaç duyar, bu nedenle WordPress web sitenizde H4 ila H6 başlık etiketlerini asla kullanamazsınız. Ancak, çok uzun gönderilere veya akademik makalelere daha fazla yapı sağlamak için kullanılabilirler.
Gönderilerinizi yapılandırmak, web sitesi ziyaretçilerinin ve arama motoru tarayıcılarının içeriğinizi hızla anlamasına yardımcı olur. Yeterince yapılandırılmış bir gönderi, arama motoru sonuçlarında sayfalarda daha üst sıralarda yer alabilir.
2. Dikkat çekmek için etiketlerin görünümünü özelleştirin
İçeriğinizde başlıklar kullanmak, daha büyük bir yazı tipi boyutuyla kullanıcıların dikkatini çekmenin harika bir yoludur. Çoğu WordPress temasında, başlıklar standart WordPress metninden daha büyük bir yazı tipindedir. Gönderilerinizi ve sayfalarınızı bölümlere ayırmanıza olanak tanırlar.
Ayrıca, daha fazla öne çıkmalarını sağlamak için başlıklarınızın görünümünü de özelleştirebilirsiniz. Örneğin özellikle H1, H2 ve H3 başlıklarına renk katarak başlıklarınıza dikkat çekebilirsiniz.
Bazı temalar, tüm web sitenizin yazı tipini değiştiren önceden ayarlanmış yazı tipi seçenekleri sunar.
Ek olarak, şablonunuzdaki tek tek öğelerin yazı tiplerini değiştirebilirsiniz. Örneğin, metin ve etiketler için farklı bir yazı tipi kullanabilirsiniz. Her başlık düzeyi için ayrı yazı tiplerini kullanma seçenekleri bile vardır.
3. Okunabilirliği ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için etiketleri kullanın
Kimse bir metin duvarını sevmez. İçeriğinizi daha okunaklı hale getirmenin en kolay yolu, onu başlıklar ve kısa paragraflar kullanarak parçalara ayırmaktır.
Bu, içeriğinizin okunmasını ve anlaşılmasını kolaylaştıracaktır. Ayrıca kullanıcıların makaleyi hızlı bir şekilde taramasına ve okumak istedikleri bölümleri daha yakından bulmasına yardımcı olur.
Bu faktörler sayfa görüntülemelerini artırır ve hemen çıkma oranlarını düşürür, bu da SEO için iyidir.
Hepsi Bir Arada SEO kullanarak başlıklarınızın okunabilirliğini kontrol edin
Gönderinizin okunabilirliğini kontrol etmenin en iyi yolu All One SEO (AIOSEO) kullanmaktır. Bu en iyi WordPress SEO eklentisi, WordPress web sitenizi arama motorları ve sosyal medya platformları için kolayca optimize etmenizi sağlar.
All in One SEO’yu kurup yapılandırdıktan sonra, Post Content altında AIOSEO General Settings’e gidin.
Gönderinizin sıralamasını yükseltmek için uygulanabilir eylemleri listeleyen bir Sayfa Analizi bölümü bulacaksınız. “Temel SEO”, “Başlık” ve “Okunabilirlik” sekmelerini içerir ve her sekme size o kategoride kaç hatayı düzeltmeniz gerektiğini gösterir.
Okunabilirlik sekmesi, resimler, paragrafları ve cümleleri kısaltma, geçiş sözcüklerini kullanma, alt başlıklar ekleme ve daha fazlasını içeren okunabilirliği artırmak için öneriler sunar. Kırmızı çarpı ile işaretlenen öğeler daha fazla çalışma gerektirir.
“Alt başlık dağıtımı” altında, gönderi başlıklarınızı iyileştirmek için atmanız gereken adımlar hakkında geri bildirim alacaksınız, örneğin:
Metninizin bir bölümü 300 kelimeden fazladır ve herhangi bir alt başlık ile ayrılmamıştır. Okunabilirliği artırmak için alt başlıklar ekleyin.
“Herhangi bir alt başlık kullanmıyorsunuz, ancak metniniz yeterince kısa ve muhtemelen onlara ihtiyaç duymuyor.”‘ Kart harikaydı!’
SEO sonrası iyileştirme için, sayfa analizi bölümündeki her öğenin yanında yeşil bir onay işareti almalısınız.
4. Doğru anahtar kelimeleri ekleyerek etiketlerinizi SEO için optimize edin
Makalede tanıtılan bir diğer şey de, WordPress’te başlık etiketlerinin nasıl doğru kullanılacağı, başlık etiketlerini anahtar kelimeler veya eşanlamlılarını ekleyerek optimize etmektir.
Blog gönderilerine başlık eklemek, sitenizin SEO’su için harikadır. Bunun nedeni, arama motorlarının buna normal paragraf metninden daha fazla ağırlık vermesidir. Google, hakkında yazdığınız konuyu daha iyi anlamak için başlıklarınızın içeriğini kullanmaya çalışır.
Doğru anahtar kelimeleri ekleyerek başlıklarınızı SEO için optimize edebilirsiniz. Bunlar, kullanıcıların içeriğinizi ararken aradığı anahtar kelimelerdir.
Ancak, başlığınıza yalnızca rastgele anahtar kelimeler eklemek önemli değildir. Anahtar sözcükleri yalnızca anlamlı olduklarında kullanın ve gönderinin o bölümünün ne hakkında olduğunu net bir şekilde açıklayın.
Başlıklarınızın SEO için optimize edilmiş olup olmadığını kontrol etme
Başlığınızda yeterli anahtar kelime kullanıp kullanmadığınızı kontrol etmek için All inGos SEO Analizi özelliğini kullanabilirsiniz.
İlk olarak, gönderinize bir f.”us kritik artısı eklemeniz gerekir. Gönderi İçeriği altında AIOSEO Ayarlarına gidin, ardından “sıralama Anahtar Kelimesi”nin yanına gönderinin önerdiğini yazın.
Eklenti daha sonra içeriğinizi doğru anahtar için analiz edecek, size bir puan gösterecek ve sıralamanızı iyileştirmenizi önerecektir.
Diğer şeylerin yanı sıra, Hepsi Bir Arada SEO, gönderinizin doğru sayıda anahtar kelime için optimize edilmiş H2 ve H3 alt başlıklarına sahip olup olmadığını gösterecektir.
Gönderi başlığını optimize etmek için Hepsi Bir Arada SEO’yu da kullanabilirsiniz.
5. Etiketlerden otomatik olarak bir içerik listesi oluşturun
İçindekiler tablosu, bir gönderideki tıklanabilir bir başlık listesidir. Uzun bir makalenin bölümleri arasında geçiş yapmayı kolaylaştırır ve içeriğinizde gezinmeyi iyileştirir.
Ziyaretçiler içindekiler tablosundaki bir bağlantıya tıkladıklarında, hemen makaledeki o başlığa yönlendirilirler. Bu, kullanıcıların favori içeriklerine hızlı bir şekilde gitmelerini sağlar.
Hepsi Bir Arada SEO, alt başlıklarınıza göre otomatik olarak bir içindekiler tablosu oluşturarak ve düzenlenebilir bağlantılarla tamamen özelleştirilebilir hale getirerek size zaman kazandırabilir.
Gönderinizi düzenlerken mavi + simgesine tıklayın ve AIOSEO – İçindekiler bloğunu bulun. Bloğu, içindekiler tablosunun görünmesini istediğiniz gönderiye veya sayfaya sürükleyin.
Bu eklenti, sayfa başlıklarını otomatik olarak algılar ve bunları içindekiler tablonuza ekler. Birden çok başlık düzeyi kullanıyorsanız (ör. H2 ve H3), alt düzey başlıklar içeriğinizin yapısını gösterecek şekilde girintilidir.
Hâlâ gönderinizin veya sayfanızın içeriğini yazıyorsanız, belgeye eklenen tüm başlıklar otomatik olarak içindekiler tablosuna eklenir. Ayrıca, başlıklarda yaptığınız tüm değişiklikler İçindekiler bloğuna yansıtılacaktır.
6. Google özellikli snippet’ler için sıralamak üzere başlıkları optimize edin
Başlık etiketlerinizi iyi organize etmek, içeriğinizin Google’ın öne çıkan snippet’leri için sıralanmasına yardımcı olabilir. Bunlar, arama sonuçları sayfasının üst kısmında öne çıkan sonuçlardır.
Google, arama sonuçları sayfasında gördüğünüz sayıların listesini oluşturmak için yukarıdaki gönderi başlıklarını çekti ve bu gönderi, öne çıkan bir snippet aldı.
Bu, kullanıcının basit bir arama sonucundansa belirli bir snippet’i tıklama olasılığı daha yüksek olduğundan, maksimum SEO trafiği elde etmenize yardımcı olacaktır.
Son olarak, başlık etiketleri hakkında okuyucularımızın en sık sorduğu sorulardan bazılarını burada bulabilirsiniz.
WordPress’te H1 ve H2 arasındaki fark nedir?
H1, gönderi başlığı için kullanılır ve bir gönderideki tek H1 başlığı olmalıdır. Bir gönderi boyunca ana başlıklar için H2 kullanılır. Birçok blog gönderisi için ihtiyacınız olan tek başlık etiketleri H1 ve H2’dir.
WordPress’teki altı başlık türü nelerdir?
WordPress’te H1, H2, H3, H4, H5 ve H6 olmak üzere altı tür başlık etiketi vardır. Başlık için H1 etiketi ve gönderi boyunca farklı başlık ve alt başlık seviyeleri için H2-H6 kullanılabilir.
Bir gönderide altı başlık düzeyinin tümünü kullanmanıza gerek yoktur. Ancak, bir dersi atlamamanız yardımcı olacaktır. Örneğin, başlıklar için H2 kullandığınızda, alt başlıklar için H3’ü kullanmalı ve doğrudan H4’e atlamamalısınız.
WordPress’te H1 ve Başlık arasındaki fark nedir?
Bir yazının veya sayfanın en üstüne yazdığınız başlık bir H1 başlığıdır. Ancak, arama motorları gönderiyi arama sonuçlarında görüntülediğinde, H1 yerine başlık etiketi ile gösterilen farklı bir başlık kullanırlar. Bu bir SEO başlığı veya meta başlığı olarak bilinir.
All in One SEO gibi bir SEO eklentisi kullanarak gönderinize bir meta başlık ekleyebilirsiniz.
WordPress’te bir H1 başlığını nasıl oluştururum?
WordPress’te yeni bir gönderi veya sayfa oluşturduğunuzda, sayfanın üst kısmında “Başlık Ekle” seçeneğini göreceksiniz. H1 başlığını eklemek için bu satıra gönderi başlığını yazın.
Başlık bloklarını kullanarak ek H1 başlıkları oluşturmak mümkün olsa da, birden fazla H1 etiketi kullanılmasını önermiyoruz.
Bir WordPress gönderisinin kaç tane H2 başlığı olmalıdır?
H2 başlıkları uzun bir gönderiyi böler ve daha okunabilir hale getirir ve kaç tane kullanmanız gerektiğine dair bir kural yoktur. Gönderiniz yalnızca birkaç paragraf uzunluğundaysa, bir H2 başlığı eklemenize gerek olmayabilir.
All in One SEO eklentisi, blog yayınınızın okunabilirliğini kontrol etmek için bir sayfa analizi özelliğine sahiptir. Genel olarak, başlıksız 300 kelime veya daha fazla metniniz varsa, bir başlık veya alt başlık eklemeniz önerilir.
Başlık Etiketleri WordPress Web Sitesi SEO’sunu Etkiler mi?
Blog yazısı başlığınız, arama motoru optimizasyonu (SEO) için önemlidir. Güçlü bir başlık, insanların web sitenizi ziyaret etmek için bir bağlantıya tıklamasını sağlayabilir, bu nedenle daha fazla tıklama alan akılda kalıcı başlıklar oluşturmak için bir etiket analiz aracı kullanmanızı öneririz.
H2-H6 etiketleri de SEO’yu etkileyebilir. SEO’yu iyileştiren kullanıcı deneyimini geliştirirler. Başlıklarınıza anahtar kelimeler eklemek, gönderinizin daha üst sıralarda yer almasına da yardımcı olabilir.