Ağ pazarlaması veya ağ pazarlaması , insanların her zaman şüphe duyduğu, hakkında en çok konuşulan pazarlama konularından biridir .Ağ pazarlaması Bu yazıda, ağ pazarlamasının ne olduğunu ayrıntılı olarak açıklıyoruz ve avantajlarını ve dezavantajlarını tanımlıyoruz. Bu alandaki iş adımlarını da adım adım öğretiyoruz.
“Ağ Pazarlaması” veya ağ pazarlaması veya çok düzeyli pazarlama, bir satıcı ağı içeren bir pazarlama modelidir. Tüm bu kişiler komisyon alarak doğrudan ve satışlarının miktarına göre kazanç elde etmektedir. Bu tür pazarlamanın çalışma şekli esnektir ve satıcıların çevrimiçi olarak çalışmasına olanak tanır. Bu para kazanma yönteminin belirli bir stratejisi vardır ve daha fazla satıcı eklendikçe gelişir.
Tabii ki, bazı ağ pazarlama stratejileri, ana gelirlerini yeni ağ üyelerine pahalı eğitim kursları satarak elde eden ve ürün satışına daha az odaklanan piramit şemalarına sahiptir. Bu pazarlama biçimiyle ilgilenen kişiler, ağ pazarlamasındaki dolandırıcılıkların ne olduğunu bilmeli ve katılmadan önce bunları iyi araştırmalıdır.
Network marketing alanında çalışmaya başlamaya hazırsanız, bundan önce bazı hususlara dikkat etmelisiniz. Bu işte büyümek ve kar elde etmek için aile üyelerinizi ve arkadaşlarınızı ürünü satın almaya veya bu şirkete üye olmaya teşvik etmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Bu nedenle, ağ pazarlamasının ne olduğunu da bilmeleri gerekir. Sevdikleriniz için değerli olduğunuzu unutmayın, bu yüzden daha fazla satış yapmak için bu değerleri ihlal etmeyin ve sadece kalitesinden emin olduğunuz ürünleri satın.
Ağ pazarlamasında temel sorular
Aşağıda, cevapları bu tür pazarlamada yolunuzu netleştirecek 6 soru bulunmaktadır.
- Bu şirket kaç yaşında?
- Hangi ürün veya hizmetleri sunuyorlar? Bu ürün veya hizmetlerin değerli olduğunu düşünüyor musunuz?
- Şirketin mal veya hizmetlerinin fiyatı adil bir şekilde belirlenmiş mi?
- Şirket hangi alanda entegre bir şekilde faaliyet gösteriyor?
- Şirketin iyi bir programı var mı?
- Sizin için hangi desteği veya eğitimi düşünüyorlar?
Diğer tüm işletmeler gibi, sizin ve müşterilerinizin tamamen güvende olduğundan emin olmanız gerekir. Bu tür pazarlamada dolandırıcılık için birçok fırsat vardır. Bu nedenle, yukarıdaki sorulardan oluşan bir kontrol listesi hazırlayın ve herhangi bir şirkette ağ pazarlamasının ne olduğunu öğrenmek ve doğru seçimi yapmak için bu noktaları kontrol edin.
Bunun patron ve çalışan olduğunuz bir iş olduğunu unutmayın. Bu nedenle, başarısızlıkla yüzleşmeye hazır olmalı ve başarıya ulaşmak için tekrar denemelisiniz. Ayrıca herkesin sizi destekleyemeyeceğini ve her zaman işinizin doğasını sorgulayan insanlar olacağını da unutmayın.
Ek olarak, gelir ve giderler hakkında net bir anlayışa sahip olun. Doğru hesap yapma yeteneğiniz yoksa ve işiniz her geçen gün büyüyorsa mutlaka bir muhasebeciden yardım alın. Şu anda, bu tür faaliyetleri uzaktan yapan birçok kişi var.
Ağ pazarlaması türleri
Ağ pazarlamasının ne olduğunu daha iyi anlamak için, öncelikle ağ pazarlamasının genellikle aşağıda tanıtacağımız üç tür katmanı olduğunu bilin.
1. Tek katmanlı pazarlama
Bu yöntem, insanların satıştan hemen sonra komisyonlarını aldıkları en güvenilir pazarlama türüdür. Bu durumda, satıcıların daha fazla satış yapmak için başka satıcılar eklemeleri ve bağlı kuruluş pazarlamasında geleneksel yöntemleri kullanmaları gerekmez .
2. İki katmanlı pazarlama
Bu durumda, satıcılar doğrudan komisyon alacak, ancak başka kişileri eklemek için dolaylı komisyon alacaklardır. Bu durumda dolaylı komisyon kazanmak genellikle iki seviye satıcıyla sınırlıdır.
3. Çoklu seviye pazarlama
Bu yöntemde ikiden fazla satıcı seviyesi vardır ve insanlar genellikle 5 ila 6 seviyeli müteakip satıcılardan doğrudan ve dolaylı komisyonlar alırlar. Bazı şirketler, giriş düzeyindeki satış görevlilerini ağ pazarlamasının ne olduğunu öğrenmeye ve satış görevlilerini eklemeye devam etmeye teşvik etmek için teşvikler belirler.
İki katmanlı ve çok katmanlı pazarlama, teşvik şemaları kullandığından, genellikle güvenilirliği daha az olan piramit şemalara dönüşür.
Katmanlara ek olarak, ağ pazarlamasını diğer üç kategoriye ayırabiliriz. Bu kategorilerin üçü de, insanların şirketin ürünlerini satmak için kişisel ilişkilerini ve akrabalarını kullanmalarını gerektirir. Bu gibi durumlarda, insanlar ya kendi başlarına satış yaparlar ya da diğer satıcılara katılarak ürünleri satarlar ve herkes komisyon alır. Tabii ki, ağ pazarlamasının etkileyici pazarlama ile aynı olmadığını ve birçok farklılığa sahip olduğunu unutmayın. Aşağıda, bu üç kategoriyi tanıtıyor ve açıklıyoruz.
1. Doğrudan pazarlama
Bu tek katmanlı sistemde, bir kişinin bir ürün veya hizmeti satabilmesi için şirkete üye olması gerekiyor. Üye olan kişilerin diğer satıcılara katılmasına gerek yoktur ve sadece doğrudan ürün alımı için ödeme yapar. Doğrudan satış yöntemi en yaygın satış yöntemlerinden biridir. En sevdiğiniz ürünleri şirketin ürünlerinden bulun ve arkadaşlarınıza ve akrabalarınıza satın.
2. Abonelik pazarlaması
Ağ pazarlamasının en yeni yöntemlerinden biri, çevrimiçi bağlı kuruluş pazarlamasının kullanılmasıdır. Blogcular ve ünlü bağlantı sitelerinin sahipleri, sitelerinde veya sosyal ağlarında bir dizi özel ürün paylaşır. İnsanlar bu linklere tıklayıp bir ürün satın aldıklarında, o ürünün üreticisi veya tedarikçisine, o sitenin sahibine yaptıkları sözleşmeye göre belli bir miktar ödeme yapılıyor.
Örneğin, farklı ürünleri tanıttığınız bir web siteniz varsa ve her ürünü satarak üreticiden kar elde ediyorsanız, bu durumda para kazanmak için affiliate pazarlama yöntemini kullanırsınız. Bu durumda iyi bir gelir elde etmek için, fiyatlandırmayı ve ortak yüzdeleri iyice araştırdığınızdan emin olun.
3. Çoklu seviye pazarlama
Daha önce katmanlar bölümünde, bu durumda ağ pazarlamasının doğasının ne olduğunu söylemiştik. Çok seviyeli pazarlamada (MLM), ürün satmanın yanı sıra, ürünleri satın almak için orijinal parayı ve nihayet bunları satarak elde ettiğiniz karı elde edebilmeniz için sürekli olarak diğer satıcıları işe almak gerekir. Bu ev işleri, piramit şemalarına benzerliklerinden dolayı çoğu insan tarafından sahte olarak kabul edilir. Ancak gerçek şu ki, bu tür pazarlamanın piramit planlarından önemli bir farkı var. Piramit şemalarda insanlar kısa sürede büyük servet elde etme yanılsamasıyla kandırılır ve asıl mesele üyelik alımıdır. MLM’de gerçek ürün ve hizmetler satılır.
Ağ pazarlaması genellikle satış profesyonelleri olan çekirdek bir satış ekibi ile oluşturulur. Ekipteki kişiler daha sonra gruba hevesli satış görevlilerinden oluşan bir katman ekler. İkinci katman, üçüncü katmanın üyelerini ağa ekler ve bu çalışma sonuna kadar devam eder. Son olarak, ağ pazarlamasının ne olduğunu ve faydalarının ne olduğunu bilen satıcılar (ağın üyeleri), sattıkları ürün sayısına göre bir komisyon alırlar.
Ancak bu pazarlama stratejisini çekici kılan, üst düzey satıcıların da satıcılarından komisyon almasıdır. Örneğin bir şirket cilt bakım ürünleri satıyor. Bu şirketin ana ekibi A, B ve C’dir ve bu satış görevlileri D, E ve F’yi ekler. Bu kişiler aynı zamanda G, H ve I satıcılarını da grubun üyesi yaparlar ve bu süreç devam eder. A Kişisi komisyonunu ürün satarak alır. Ayrıca, D ve G tarafından yapılan ürünlerin satışından ve müteakip ilavelerden komisyonun bir kısmını alır.
Corona salgınıyla birlikte bu strateji giderek daha popüler hale geldi. Çünkü insanlar sosyal ağlara katılarak evde kazanabiliyordu. Bu ağların satıcıları, gönderiler , hikayeler ve statüler gibi çeşitli sosyal ağ araçlarıyla bu şirketlerin ürünlerini sunmaya teşvik edildi.
Tabii ki, iş arayanları eğitim için ödeme yapmaya zorlayan dolandırıcılar olduğu için bu daha fazla dolandırıcılığa yol açtı. Amaçları başkalarından pazarlama şeklinde para almaktı ve müşterilere odaklanmadılar. Daha ziyade satıcıları hedef aldılar ve bu şekilde para kazandılar.
Ağ pazarlamasının kariyer basamakları
Ağ pazarlaması, bu mesleğe başvuranların genellikle aşağıdaki adımlara göre ilerlemek zorunda kaldıkları bir ağ işi türüdür.
1. Şirketlerin gözden geçirilmesi
İyi bir firma seçmek bu alanda başarı için en önemli adımdır. Basit ve hızlı bir internet araması yardımcı olabilir. Doğru cevabı almak için bu durumlar için daha önce sorduğumuz soruları kullanın.
2. Yöneticilerden bilgi toplama
Şirket aramanızla aynı amaca sahip bu şirketlerin liderlerini öğrenin. Bu kuruluşun yöneticilerinin yasal davaları varsa ve ülke yasaları bunları onaylamıyorsa, bu şirketi seçeneklerinizden çıkarmalısınız.
3. Şirketin ürün veya hizmetine göz atın
Bu tür işletmelerin ürünü, müşterinin satın almak için geri dönmesi için tüketilebilir olmalıdır. Firmanın ürün veya hizmetinin sarf malzemesi olup olmadığını kontrol edin. Değilse, o işletmeyi seçmekten kaçının. Ayrıca bu ürünlerin tüketiciye zarar vermemesine dikkat edin.
4. İşvereninize ağ pazarlamasının ne olduğunu sorun
Yukarıdaki özelliklerin tümüne sahip bir şirket bulduğunuzda, şirketin işe alma görevlisiyle iletişime geçme zamanı gelmiştir. İşe alım süreci boyunca şüpheci olun. Bu kişinin sizi işe alarak daha fazla fayda sağlayacağını unutmayın, bu nedenle her konuda net olmayabilir. Rakamlarla ve astronomik gelir vaatleriyle dikkatinizi dağıtmayın ve tamamen odaklanmış bir şekilde bu ağda ne yapmanız gerektiğini düşünün.
Çok doğrudan sorular sorun ve karşı tarafın cevaplarının belirsiz olduğunu düşünüyorsanız, ondan konuyu daha net açıklamasını isteyin. Örneğin, şirketin sizden tam olarak ne yapmanızı istediğini ve onlarla işbirliği yaparken ne kadar ürün satmanız gerektiğini sorun. Ayrıca ağa kaç kişi eklemeniz gerektiği ve eğitim için ödeme yapmanız gerekip gerekmediği.
5. Sözleşmeyi dikkatlice okuyun
Herhangi bir kağıdı hızlı bir şekilde imzalamayın. Sözleşmenin içeriğini dikkatlice okumak ve anlamak için zaman ayırın. Doğru ve adil bir sözleşme imzaladığınızdan emin olmak için gerekirse bile bu alanda bir avukattan yardım alın.
6. Olumsuz işaretlere dikkat edin
Gerçek şu ki, bazı ağ pazarlama şirketleri aslında piramit şemalarıdır ve pazarlama bahanesiyle üyelerini dolandırmaktadır. Bu kişiler genellikle kimse şüphelenmeden önce toplanan meblağlarla kaçarlar. Bu firmaları ayırt etmek için dikkat etmeniz gereken bazı hususlar aşağıda sıralanmıştır:
- Şirket distribütörlerden diğer şirketlerden daha fazla kar alıyorsa.
- Şirket, ürün satmaktan çok üye toplamaktan daha fazla kazanıyorsa.
- Genel olarak, şüpheli bir şey varsa sözleşmeyi imzalamayın.
7. Bir iş planı hazırlayın
Belirtilen noktalara göre birkaç şirket düşünüyorsanız, iş başarınız için bir plan oluşturun.Bu plan, bir şirkete üye olmadan önce bile olası sorunları önceden fark etmenizi sağlar.
Adım adım ağ pazarlama eğitimi
Artık şirketi ve ürünlerini onayladığınıza göre, bir ağ pazarlamacısı olarak çalışmaya başlamanın zamanı geldi. Etkinliğin başarılı olması için aşağıdaki adımları dikkatli bir şekilde takip edin.
1. Doğru antrenörü seçin
Bir koç veya mentor, ağ pazarlamasının başlangıcında size eşlik eden ve ağ pazarlamasının ne olduğunu öğrenen kişidir. Çoğu durumda sizi şirketle tanıştıran kişi aynı zamanda koçunuz olur. Bu koç size rotayı açıklayacak ve onun yardımıyla hızlı bir şekilde çalışma sürecini başlatacaksınız. Genelde bu sistemde siz ne kadar başarı elde ederseniz koç o kadar kazanç elde eder ve sizi doğru yönlendirmek için en büyük motivasyonu budur. Eğitmeninizden beklemeniz gerekenler aşağıdadır.
- Sorun durumunda ve yardıma ihtiyaç duyduğunuzda hazır olun.
- Onu çalışırken görebilirsiniz.
- Size karşı dürüst olun ve iş sürecinizi iyileştirecek önemli bir şey olup olmadığını söyleyin.
2. Ürünlerinizi araştırın
Bu işteki işiniz ürün satmaktır. Bu nedenle, onlar hakkında tam bilgiye sahip olmanız ve bu ürünleri potansiyel müşterilere tanıtmak için bir plan yapmanız ve aynı zamanda sorularını yanıtlayabilmeniz gerekir. Müşteriler daha fazlasını talep edebileceğinden, her üründen birden fazla almak daha iyidir.
Satmadan önce ürünün tüm özelliklerini ve avantajlarını araştırmayı unutmayın, böylece hem ürünün iyiliğine kendiniz de inanırsınız hem de ikna tekniklerini kullanırken daha başarılı olursunuz .
3. Organizasyonel toplantılara ve eğitim kurslarına katılın
Bu kurslara ve toplantılara katılırsanız, sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin yardımıyla yeni insanlarla tanışacak ve ağ pazarlamasının ne olduğunu daha iyi anlamak için yeni beceriler öğreneceksiniz.
Bu yeni bilgi ve beceriler, daha iyi bir iş kurmanıza yardımcı olacaktır.
4. Yeni müşteri adayları oluştur
Ağ pazarlamasında , olası müşteriler veya ilgili kitleler potansiyel müşterilerdir ve daha fazla para kazanmak istiyorsanız daha fazla potansiyel müşteri bulmalısınız. Aşağıda bahsedeceğimiz bu insanları bulabileceğiniz birçok yol var.
- Sosyal ağlar, sizi ve ürünlerinizi tanıtmak için ucuz ve basit alanlardır. Bu nedenle tüm popüler ağlarda işletmenize özel bir sayfa oluşturun ve bunlardaki bilgileri farklı zaman dilimlerinde güncelleyin.
- Çevrimdışı ve çevrimiçi reklam verin. Web siteleri ve çevrimdışı alanlar işletmenizin görülmesine yardımcı olabilir.
- Telefonla satış yapmak eski bir yöntem gibi görünse de potansiyel müşteri bulmak için hala kullanılmaktadır.
- Kişisel etkileşimler de ilgili bir kitle bulmanın yollarından biridir. Bu nedenle yanınızda daima bir kartvizit taşıyın ve bu kartları başkalarıyla sosyalleşirken ve onlarla etkileşim kurduktan sonra gösterin ve şirketinizi ve ürünlerinizi anlatın.
5. Tüm müşteri adaylarını takip edin
Bu potansiyel müşterilerin müşteri haline gelmesi ve size iyi bir gelir getirmesi için, network marketingde potansiyel müşterilerin neler olduğunu bilmeniz ve tüm potansiyel müşterileri takip etmeniz gerekir. Aşağıdaki adımlardan bazıları size bu konuda yardımcı olacaktır.
- Siteye giren kişilerle iletişim kurmak için site sayfanızda bir otomatik yanıtlayıcı tasarlayın.
- Tüm kullanıcıların bilgilerini toplayın ve bu dosyanın her zaman erişilebilir olmasını sağlayın.
- Olası satışlarla karşılaştığınızda her zaman satmaya hazır olun.
- İlgilenen bir kitleyi müşteriye dönüştürmek için birden çok kez deneyin ve ilk direnişte geri adım atmayın. Çünkü birisi ürünlerinizi bir kez beğenmediyse, bir dahaki sefere beğenebilir.
Tabii ki, onu zımbaya çok fazla sokmamaya dikkat edin ve sizden kaçmanın bir yolunu aramasına izin vermeyin. Çünkü bu işinize ağır bir darbe indirecektir.
Network Marketing Mentoru
Network marketing şirketlerine üye olduğunuzda ilk başta o firmalarda nasıl çalışacağınız konusunda hiçbir bilginiz yok ve network marketing’in ne olduğunu bilmiyorsunuz. Bu nedenle, size öğretecek, mentor veya koç olarak adlandırılan birini düşünmek gerekir. Bu kişi genellikle sizden çok önce oturum açar ve siz tekrar ayağa kalkana kadar koçunuz olarak kalmalıdır.
Bu işte başarılı olmanız koçun çıkarınadır, bu yüzden tüm noktaları mümkün olan en iyi şekilde açıklayacaktır. Ona ve belirtilen noktalara da dikkat etmelisiniz. Ayrıca doğru öğrenerek kendi kendinize koç olduğunuzda insanları daha iyi yönlendirir ve daha iyi sonuçlar elde edersiniz. bu pazarlamasında başarılı olmak için uzun vadeli ilişkiler kurmanız gerektiğini hatırlatırız.
Ağ pazarlamasında ağ oluşturma eğitimi
Ağ oluşturma, ağ pazarlamasının en önemli parçalarından biridir ve bunu iyi yaparsanız makul bir gelir elde edersiniz. Aşağıda, bunu nasıl yapacağımızı öğreneceğiz.
1. yeni üyeler al
Bu şirkette işe alındığınız gibi, bu ağda başarılı olmak için ekibe yeni üyeler eklemelisiniz. Ekibe yeni üyeler eklemek için her zaman yeni fırsatlar arayın. Tabii ki, bu işlemi başka biriyle yapmak daha iyidir. Bu kişi makul olmalı, yetenekli bir satış elemanı olmalı ve üyelik sürecini sizin için kolaylaştıracak çeşitli sosyal becerilere sahip olmalıdır.
2. Üyeleriniz için etkili bir koç olun
Üyelik başarılı olursa, iyi bir gelir elde edersiniz. Bu yüzden bu yeni üyeleri mümkün olan en iyi şekilde eğitin. Bu zaman alıcı olabilir ve bazen bu insanlarla birkaç hafta geçirmeniz bile gerekebilir. Ama bir de bu açıdan bakın, kendi ekibinizi kuruyorsunuz ve en çok zaman geçirmek ve üyelere yardım etmek için motivasyona sahip olmalısınız. Çünkü bu kişiler işlerinde ne kadar başarılı olurlarsa geliriniz o kadar artacaktır.
3. Ekip üyelerinize iyi komisyon verin
İşe aldığınız kişilere doğru komisyonu ödeyerek onların satış yapmaya motive olmalarını sağlarsınız. Bu şekilde sizin ve kendileri için daha fazla para kazanırlar ve ağ pazarlamasının gerçekte ne anlama geldiğini öğrenirsiniz. Bu aynı zamanda onları daha uzun süre tutmanıza yardımcı olacaktır. Yeni üyelerin daha iyi satış yetenekleri varsa, onları takımda tutmanız sizin yararınızadır.
4. İşletmeniz hakkında profesyonellere danışın
İşletmenizin tüm yönlerinden sorumlu olduğunuzu ve vergiler dahil olmak üzere çeşitli yasalara uymanız gerektiğini unutmayın. Bu nedenle, iş sürecini iyileştirmek için uzmanlardan veya profesyonel bir avukattan yardım alabilirsiniz.
Ağ pazarlamasında başarı faktörleri
“Robert Kiyosaki“, “21. Yüzyılın İşi” adlı kitabında ağ pazarlamasının ne olduğunu ve birisi bağımsız olarak bir iş kurmak istiyorsa, ağ pazarlama modelinin kendisi için en iyi seçenek olduğunu açıkladı. Çünkü bu durumda dolaylı bir gelir elde ediyor. Yani ağ kurtarmadan elde ettiğiniz gelir uzun vadede etkileyicidir ve bu alanda bir süre çalıştıktan sonra yüksek meblağlara ulaşabilirsiniz.
Bu sayede fazladan zaman harcamadan her gün farklı meblağlar alacak ve kalan zamanı dinlenmek ve eğlenmek ya da başka bir şeye yatırım yapmak için kullanacaksınız. Bu konuyu göz önünde bulundurarak network marketinge başlamaya hazır olduğunuzu düşünüyorsanız, öncelikle bu alanda faaliyet gösteren firmalar hakkında araştırma yapın ve ardından çalışmalarınıza başlayın. Aşağıda network marketing alanında başarılı firmaların bu faktörlerin tamamına sahip olduğu 8 faktörden bahsediyoruz. Bu özellikleri göz önünde bulundurarak istediğiniz firmayı seçebilirsiniz.
başlık
- Şirketin Tarihçesi : Ağ pazarlama modeli şirketlerinin çoğu 5 yıldan kısa bir süre sonra iflas eder. Bu konuyu göz önünde bulundurarak, istikrarlı bir gelir ve iş güvencesine sahip olmak için en baştan daha eski ve iyi bir üne sahip bir şirket seçin.
- Finansal kredi : Düşündüğünüz şirketin borçlu olmadığını ve komisyon ödemede gecikme yaşamadığını araştırın.
- Benzersiz tüketim ürünleri : Firmanın üretici ile alıcı arasında aracı mı yoksa ürünlerin üreticisi mi olduğunu kontrol edin. Bu nokta çok önemlidir. Şirket ürünlerini satıyorsa, bu malların kalitesi üzerinde tam kontrole sahip olduğunu gösterir. Ayrıca bu ürünlerin sıklıkla kullanılmasından dolayı insanlar aylık olarak almakta ve satıcıların gelirleri devam etmektedir. Aslında istenilen ürün tüketici değilse daha fazla müşteri bulmak zor hatta imkansız olacaktır.
- Rekabetçi fiyatlar : Bazı firmalar daha fazla komisyon alabilmek için haksız yere ürünlerin fiyatlarını yükseltirler ve bu durum bu ürünleri arkadaşlarına ve tanıdıklarına satmak isteyenler için olumsuz bir noktadır. Bu nedenle, ürün fiyatları genel süpermarket fiyatları düzeyinde veya daha da altında olan bir şirket için uygundur.
- Yüksek tekrar sipariş oranı : ağ pazarlamasında başarılı şirketlerde, genellikle yüksek bir gelir yüzdesi, önceki müşterilerden tekrar satın alımların sonucudur. Dolayısıyla satıcı üyeler ürünlerini her seferinde farklı kişilere satıyorsa ve önceki müşteriler tekrar satın alma talebinde bulunmuyorsa bu durum onların memnuniyetsizliğini, ürünlerin kalitesinin düşük olduğunu veya fiyatlarının yüksek olduğunu gösterir.
- Satıcının maliyetine dikkat : Bazı şirketler satıcının maliyetine dikkat etmez ve yatırım getirisini önemsemez. Bu durumda tek geliri network marketing olan kişiler, hayatın gerekliliklerini sağlamada sorunlarla karşılaşacaktır. Bu arada bazı firmalar bu konuyu tam olarak değerlendirip satıcının şartlarını öyle bir şekilde hazırlıyorlar ki ilk yatırımdan sonraki aylarda ek masrafa gerek kalmıyor.
Ağ pazarlamasının avantajları ve dezavantajları
şu pazarlamasının aşağıda tartışacağımız avantajları ve dezavantajları vardır.
Ağ pazarlamanın avantajları
Bu tür pazarlama, satış yapmaya hevesli insanları bir araya getirir. Bu nedenle bireysel satış yapmak veya temsilcilik almak yerine tanınmış bir şirket şeklinde satış yaparlar. Diğer bir avantajı da kişilerin ikinci bir iş olarak kullanabilmeleri ve üzerinde çok fazla zaman harcamalarına gerek kalmamasıdır. Çalışma süreleri tamamen kendi ellerinde ve hatta online olarak da çalışabiliyorlar. Ayrıca bu tür pazarlamada etkin bir faaliyet gösterirlerse birçok üyelikle iyi gelir elde edeceklerdir.
Ağ pazarlamasının şirketler için de birçok faydası vardır. Örneğin ürünlerini tanıtmak ve satmak için kalıcı bir satış ekibi tutmalarına gerek yoktur ve sadece ürün satışından komisyon öderler. Ayrıca reklama para harcamazlar çünkü ilgili satış elemanları sürekli olarak bu ürünlerin tanıtımını yapar ve gerçek müşteriler bulur.
Ağ pazarlamasının bir başka avantajı da ürünlerin genellikle yüksek kaliteli, gerekli, organik ve doğal olması ve çoğu sağlık, zindelik ve cilt bakımı işletmesinin bunu kullanmasıdır. Bu sistemin diğer avantajları arasında şunları sayabiliriz:
- Ceza almamak : Bu şirketlere üye olursanız ve performansı sizden daha iyiyse sizi sistemden asla atmazlar. Aslında cezanız, istediğiniz sonucu alamazsanız kaybettiğiniz para ve zamandır.
- Risk yok : Bu tür pazarlamada para kazanamazsanız fazla bir şey kaybetmezsiniz. Dolayısıyla hiçbir riski olmayan faaliyetlerden biridir ancak bir firma güvenilirliğinden yoksunsa farklı şekillerde hile yapabilir ve bu yönde çok para kaybedersiniz.
Bahsettiğimiz avantajlara ek olarak, bu pazarlama türünün aşağıda bahsedeceğimiz dezavantajları da vardır.
Ağ pazarlamasının dezavantajları
Ağ pazarlaması herkes için ekonomik değildir ve yalnızca satış hacmi yüksek olan ve koleksiyona daha fazla kişi katan kişiler bundan faydalanacaktır. Araştırmalar, çoğu zaman bu grubun üyelerinin kazandıklarından çok büyük miktarlarda para kaybettiklerini gösteriyor.
Çok katmanlı ağ pazarlamasında üyelerin gelirlerini artırmalarını engelleyen birçok faktör vardır. Bu dezavantajlardan bazıları şunlardır:
- Şirket genellikle satıcıları ürünlerini satın almaya, bu tür pazarlama eğitimi için ödeme yapmaya veya belirli sayıda ürünü satma sorumluluğunu üstlenmeye zorlar. Bu arada satıcılar da işe başlamadan ve para almadan bu masrafları ödemek zorunda kalıyor.
- İkinci sorun, şirket ödüllerinin yalnızca belirli bir miktarda mal satan veya belirli bir satışa ulaşan kişilere verilmesidir.
- Doğrudan maliyetlere ek olarak, satıcı telefon görüşmeleri, internet, eğitim araçları, işe gidip gelme vb. . .
herkesin yararlanacağını
söyleyemeyiz. Ancak bu bir pazarlama yöntemidir ve müşteriyi satın almaya ikna etmek için insanların ürünleri hakkında iyi bilgi sahibi olması gerekir.
Genel olarak, ağ pazarlamasında başarı garanti edilmez çünkü en başta ürün satın almak ve eğitim için para kaybedersiniz ve onu geri alacağınızdan emin değilsiniz. Ayrıca, bu ağda olduğunuz için hiçbir yere kaydedilmeyecek zaman ve para kaybedersiniz ve tazminat almak için işlem yapamazsınız.
Maliyetleri karşılamak için çok fazla ürün satmanız gerekiyor ve daha fazla kar elde etmek istiyorsanız yine daha fazla müşteri bulmanız veya şirkete satıcı olarak yeni insanlar tanıtmanız gerekiyor. Bu işte çalışma riskini azaltmak için, katılmadan önce mutlaka araştırın. Ayrıca çevrenizde bu ürünleri almaya yetecek kadar alıcı olduğundan emin olun.
Örneğin çevrenizdeki kişilerin cilt bakımına önem vermemesi ve bu tür ürünleri almayı gereksiz görmesi mümkündür. Bu durumda bu meslekte başarılı olmak için ilk ve en önemli şansınızı kaybedersiniz çünkü bu insanlar size güveniyor ve iyi bir ürününüz olsaydı mutlaka sizden alırlardı ama artık ürününüz onların hiçbir derdini çözmüyor ve siz Onlarla ağ kuramazsınız.Cilt bakımı alanında pazarlama, istediğiniz sonuca ulaşın.
İkinci durum ise bazı ürünlerin henüz bazı ortamlarda yerini almamış olması ve kimsenin parasını ödemesini bilmemesidir. Bu durumda eğer bu firmaya üye olmak istiyorsanız ürünü tanıtmak ve satış noktasına ulaşmak için oldukça fazla zaman ve enerji harcamanız gerekmektedir.
Bazı insanlar, ağ pazarlaması yoluyla para kazanmanın mümkün olup olmadığını sorguluyor. Gerçek şu ki, bir piramit şemasına benzemeyen bir şirket bulursanız, o zaman evet, bu şekilde para kazanabilirsiniz, ancak istenen sonuca ulaşmak için çok çalışmanız ve zamanınızı ve enerjinizi harcamanız gerekir. Bu nedenle normal satıcılar çok çabuk hüsrana uğrar ve para ve zamanlarını kaybederler.
Ağ pazarlamasında başarılı insanların özellikleri nelerdir?
Network marketing alanında uzun süre çalışıp iyi gelir elde eden çok az kişi vardır. Aşağıda bu kişilerin 10 ortak özelliğinden bahsediyoruz.
1. Büyük hayalleri var
Hayattaki başarıların çoğu , herhangi bir konudaki zihinsel imajımızın sonucudur . Network marketingde insanların büyük hayalleri vardır ve bu alanda çalışarak hepsini gerçekleştirmek isterler. Bir rüyanın anlamı, rüyada gördükleriniz değil, gelecekte çözmek istediğiniz bir ihtiyacın sonucudur. Aslında geleceği parlak olan insanlar network marketingin amacının ne olduğunu anlayacak ve bunun için çabalayacaktır.
2. İnsanlar talep ediyor
Bir kişinin susuz ve aç olduğunu ve uzun süredir yiyecek bir şey yemediğini varsayalım. Durumu o kadar kötü ki, üç gün boyunca hiçbir şey yemezse açlıktan ölecek. O bir ölüm kalım durumundadır ve durumunu değiştirmek için her şeyi yapacaktır. Başarılı ağ pazarlamacılarının görüşü budur. Satışları ve üyeliği hayati önemde görürler ve başarıya ulaşmak için her şeyi yaparlar.
3. Onlar aktif öğreniciler ve dinleyicilerdir.
Öğrenme asla bitmez ve hiçbir yaşta kimsenin öğrenmenin bir sınırı yoktur. Network marketing alanında çalışan kişiler oldukça eğitimlidir ve birbirlerinin deneyimlerini duyarak kendi alanlarında daha yetkin hale gelirler.
Bu kişiler günde yarım saat ile bir saat arası kişisel gelişim çalışmaları yapıyor ve her ay en az bir kitabı sonuna kadar okuyorlar. Ayrıca network marketing alanında başarılı kişilerin seslerini dinliyorlar veya bu alana özel videolar izliyorlar.
Edinilen iş tecrübesini kullanarak dinleyiciyi daha iyi anlamak ve müşteriyi ikna etmek için aktif dinlemeyi kullanmaya çalışırlar .
4. Hedefleri için planları var
Ağ pazarlamasında aktif ve başarılı kişiler genellikle hedeflerini kağıda yazarlar ve onlara ulaşmak için bir plan tasarlarlar. Bu hedeflerin çoğunun büyük olduğu düşünüldüğünde, adım adım ulaşmak için daha küçük hedeflere bölünürler.
5. Onlar dürüst
Bazı firmalar dolandırıcılık amacıyla bu tür pazarlamaya girişmişler ve bu tür satışların konumunu ciddi şekilde bozmuşlardır. Ancak iyi performans gösteren şirketler genellikle dürüst çalışanlara sahiptir. Aslında, ağ pazarlamasında çalışmanın temel temeli, etkili iletişim oluşturmak için iletişim becerilerini kullanmaktır ve sahtekârlık, insanların ilerlemesini engeller. Bu nedenle izleyicilerine karşı dürüst olmaya çalışırlar.
6. Hızlı hareket ederler
Bu kişilerin başarısının sebeplerinden biri de hareket hızlarıdır. Bu tür pazarlamada kaybedenler erteleyenlerdir.
7. Benzer düşünen insanlarla takılırlar
Bu insanlar, başarılı olmak için başarılı ağ pazarlamacılarıyla takılırlar çünkü ortak vizyonlar ve inançlar geliştirmeleri ve benzer sonuçlara ulaşmak için kendi yollarını izlemeleri gerekir.
8. Genellikle iyi satıcılardır
İnsanlar ürünleri satın almadan önce bu kişileri takip eder ve satıcının uygun davranışını görerek ona güvenir ve ihtiyacı olan ürünü satın alır. Bu konudan dolayı bu alanda aktif olan kişiler satış alanında sürekli gelişmeye çalışmaktadır.
9. İşleriyle ilgilenirler
Bu meslekte başarı ancak insan işini gerçekten sevdiğinde mümkündür. Çevredeki insanların genellikle bu tür işleri onaylamaması nedeniyle, pazarlama ağında kalmak ve onunla ilgilenmek zor bir iştir. Ancak bu alanda başarılı olan kişiler güzel sonuçlar elde etmektedir.
10. Ağ pazarlamasından çıkış yolunu bilmiyorlar
Bu alanda çok aktif ve memnun olan kişiler, network marketingin dışına nasıl çıkacaklarını asla bilemezler ve her gün faaliyetlerine devam ederler. Çünkü bu işten ne zaman çıkacaklarını hiç düşünmezler.
Genellikle birkaç ağ pazarlamacısının bu özelliklere sahip olduğu ve iyi sonuçlar elde ettiği söylenmelidir. İnsanların geri kalanı, katıldıktan kısa bir süre sonra bu tür pazarlamanın yavaş sürecinden sıkılır ve sonuçsuz bırakır. Genel olarak, ağ pazarlamasına başvuranların sayısı yüksektir, çünkü bu ev eksenli bir iştir ve herhangi bir eğitim düzeyi, iş deneyimi ve becerisi olan herkes bu işte çalışabilir.
Ağ pazarlamasının tarihi
18. yüzyılın sanayi devrimi sırasında, satış elemanlarının müşterilere satış yapmasını gerektiren birçok ürün üretildi. Bu ürünler genellikle özel özelliklere sahipti ve diğer yaygın ürünler gibi değildi. Bu nedenle müşterilere bu özellikleri anlatacak birine ihtiyaç duyulmuştur. Dünya Savaşı’ndan sonra 1940’larda California Vitamin Company (Nutrilite) ile ağ pazarlaması gelişti.
Bu şirket ürünlerini ürettiğinde ciddi bir dağıtım ağına ihtiyaç duyuyordu. Bu nedenle, bu ürünleri müşterilere tedarik etmek için bağımsız satıcılar arıyordu. Satış elemanları geri kalan distribütörleri arkadaşlarından seçti ve şirket satış temsilcilerine ödeme yaptı.
1959’da iki Nutrilite çalışanı ayrı ayrı MLM yöntemine dayanan Amway adlı bir şirket kurdu. Belirli bir bölge ile sınırlı kalmayıp Kanada, İngiltere, Avustralya, Almanya ve Fransa gibi diğer bölgelerde herkesin lansmanını yapabileceği şekilde tasarlandı. Bu pazarlama yöntemi, Panasonic gibi ünlü şirketlerin çok yönlü pazarlamalarında kullanmasına izin verdi.
1980’lerde Amerika Birleşik Devletleri’nin ekonomik manzarası değişti ve bu değişim kadınların iş faaliyetlerine girmesiyle aynı zamana denk geldi. Kadınlar, çocuk sahibi olmalarına ve yoğun hayatlarına rağmen bu şekilde iyi bir gelir elde edebildikleri için network pazarlamanın en önemli hedefiydi. Bu insanların büyük bir kısmı, ağ pazarlamasının ne olduğunu anladıktan sonra bu tür şirketlere üye oldu.
1990’ların sonlarında, ağ pazarlamacıları hedeflerine ulaşmak için yavaş yavaş İnternet’i kullandı. Çevrimiçi mağazaların ve elektronik siparişlerin oluşturulması, ağ pazarlama çalışanları için çalışma koşullarını basitleştirdi. Bu sayede bu tür firmaların reklamlarını görmek normal hale geldi. Ağ pazarlama kategorileri gelişmeye devam ediyor. Ancak bu tür pazarlamanın özü, bu tür satışlarda başarıya ulaşmak için etkili iletişim kurmaktır.
Çözüm
Network marketing politikası olan tüm şirketlerde mevcut olan ve network marketing’in ne olduğunu gösteren bazı noktalar aşağıda özetlenmiştir.
- Ağ pazarlamasının stratejisi, bu alandaki aktörlerin daha fazla insanı ağa çekmesi ve şirketin ürünlerini satmasıdır. Bu durumda herkesin geliri başarısına bağlıdır ve bu iki yoldan komisyon alırlar.
- Bu pazarlama türünün yaygın türleri tek katmanlı, çift katmanlı ve çok katmanlıdır ve genellikle tek katmanlı pazarlama daha geçerlidir.
- Sosyal ağların ağ pazarlaması için uygun bir platform olduğu açıktır. Son zamanlarda bu işte offline satışlar azaldı ve bu tarz firmaların satış elemanları online olarak bağlandıkları kişilere ürün satıyorlar